P2

Seminaras Kėdainiuose

SEMINARAS ‚MEDIJOS IR NACIONALINIS SAUGUMAS: IŠŠŪKIAI IR GALIMYBĖS“

 2016 12 06

Ugdymo plėtotės centras, įgyvendindamas projektą „Medijų ir informacinio raštingumo ugdymas“ (II etapas), lapkričio 30d.- gruodžio 1d. Kėdainių švietimo pagalbos tarnyboje organizavo seminarus mokytojams ir bibliotekininkams. Seminarų tikslas – ugdyti mokytojų kompetencijas lavinti  mokinių medijų ir informacinį raštingumą nacionalinio saugumo srityje, pagilinti žinias ir supratimą, ugdyti gebėjimą juos taikyti praktinėje veikloje, stiprinti šios srities svarbos ugdymo procese nuostatas. Radviliškio TVMC atstovavo projektų vadovė Julija Astrauskienė, Šeduvos TVMS- bibliotekininkė Aksinija Gulbinienė. Seminarą pradėjo Renata Jankevičienė – Panevėžio rajono Velžio gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja : pristatė projektą, I etapo tikslus, projekto uždavinius, projekto mokyklas, I etapo metu parengtą medžiagą, II projekto etapo tikslus, II etapo veiklų kryptį ir galutinius projekto rezultatus. Toliau dirbome grupėmis (po 4 – 6 žmones). Lietuvos edukologijos universiteto profesorė Irena Zaleckienė pristatė temą „Media ir žiniasklaida“. Medijos – informacijos kanalai (telefonas, radijas, internetas) ir turinys, kuris tais kanalais mus pasiekia (tekstai, nuotraukos, muzika, kino filmai, reklama). Naujienos taip pat yra medijos. Naujienų medijas vadiname žiniasklaida. Informacinis raštingumas – tai gebėjimas panaudoti informacines technologijas turiniui sukurti. Kodėl reikia ugdyti media raštingumą ? Medijų laisvė ir atsakomybė. Informacijos patikimumas ir atsakingas / saugus naudojimasis ja. Seminaro metu gavome užduotis, žiūrėjome reklaminius filmukus, skaitėme straipsnius iš periodinės spaudos ir turėjome tą medžiagą aptarti, suformuluoti, numatyti, pristatyti ir argumentuoti savąją nuomonę. Antrąją seminaro dieną tema : „Informaciniai karai: tikslai, metodai, instrumentai“, supažindino Tomas Čeponis – Lietuvos kariuomenės strateginės komunikacijos departamentas. Interneto medijų virsmo ginklu ir „apgaulingos informacijos „jauko“ , sukeliančio pykčio, neapykantos ir nerimo  prasiveržimą žaibiškai sklindančių žinučių pavidalu (angliškai – trolling). Dažnai girdime terminą „hibridinis karas“: tai tradicinio kariavimo būdų  derinimas su žvalgybos operacijomis ir diversijomis. Informacinis karas – specifinė karybos strategija norint įgyti tam tikros siekiamos teritorijos gyventojų paramos, besiribojančių šalių paribio zonų  gyventojų paramos ir tarptautinės bendruomenės paramos. Dar yra psichologinis karas – poveikis tikslinės auditorijos vertybėms ir įsitikinimams, jų suvokimui, emocijoms, motyvams, mąstymui ir idealiu atveju, elgesiui, įtikinti dvejojančius arba pakirsti aponuojančius. Rezultatų pasiekiama, kai paveikiamas žmonių supratimas apie tai kas vyksta. O jau tada, manipuliuojant emociniais ir loginiais argumentais, besiremiančiais pokalbiais ir istorija, bei įsiterpiant į jau įsitvirtinusį naratyvą, sukeliamas paveiktų žmonių  atitinkamas elgesys tiek virtualioje erdvėje, tiek tikrovėje. Tinka visos priemonės : spauda, knygos, radijas, kino filmai, reklaminiai klipai, internetas. Internetinės medijos įgyja ginklo savybes: tokio tipo „karyba“ vyksta nuolat ir ją sunku atpažinti, persmelkia visus visuomenės lygmenis ir tam reikia labai nedaug lėšų.

Seminaras baigėsi mokymų apibendrinimu, refleksija ir namų užduotimi.

Bibliotekos vedėja  Aksinija Gulbinienė

 

 

images

Logotipas RTVMC

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Svetainėje lankosi 41 svečias ir nėra prisijungusių narių

Straipsnių peržiūros
532872